Athelas - Królewskie Ziele

FAQ Użytkownicy Grupy Galerie Rejestracja Zaloguj
Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj

Rasy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Athelas - Królewskie Ziele Strona Główna -> Twierdza Czarnego Serca
Autor Wiadomość
Dragosani
MG



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Hell
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:31, 25 Mar 2009    Temat postu: Rasy

Postanowiłem (wiedziony sugestią Kathlin) opisać nieco rasy dostępne w grze. Materiału dotyczącego każdej z ras jest od groma, więc na początek jedynie je wymienię i systematyczne będę dodawał opisy.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Rasy podstawowe

Ludzie

Większość ludzi to potomkowie pionierów, zdobywców, podróżników, kupców, uchodźców i innych wędrowców po świecie. Z tego właśnie powodu mieszkańcy okolic opanowanych przez tę rasę są bardzo różnorodni - pod względem fizycznym, religijnym,, kulturowym i politycznym.

Elfy

Elfy swobodnie poruszają się po ziemiach ludzi - zawsze są tu mile widziane, ale nigdy nie czują się jak u siebie w domu. Przedstawiciele tej rasy słyną z poezji, tańców, pieśni, wiedzy i sztuk magicznych. Cenią sobie piękno proste i naturalne. Kiedy zaś ich leśnym siedzibom zagraża jakieś niebezpieczeństwo, ujawniają wojownicza naturę, prezentują niezwykłe zdolności władania mieczem i łukiem oraz znajomość strategii.

Półelfy

Ludzie i elfy zawierają czasem małżeństwa. Pierwsze pociąga wdzięk, drugie zaś energia. Takie związki kończą się dość szybko, z punktu widzenia elfów, jako że ludzkie życie trwa krótko, ale zwykle pozostaje po nich trwałe dziedzictwo - półelfie dzieci. Życie półelfa może być ciężkie. Wychowany wśród elfów rozwija się z ogromną szybkością, osiągając dojrzałość w zaledwie dwa dziesięciolecia. Staje się dorosły na długo przed tym nim minie czas potrzebny do poznania zawiłej elfiej sztuki, kultury a nawet gramatyki. Mimo iż jest fizycznie dojrzały, wciąż jest traktowany niczym dziecko. Jeśli zaś wychowują go ludzie, szybko odkrywa ze jest inny niż jego rówieśnicy. Jest bardziej powściągliwy i wrażliwy, a przy tym mniej ambitny. Poza tym dorasta wolniej. Niektóre półelfy starają się dostosować do społeczeństwa, inne zaś odnajdują swą drogę w odmienności.

Gnomy

Gnomy wita się z otwartymi ramionami wszędzie tam, gdzie ceni się techników, alchemików i wynalazców. Zapotrzebowanie na ich umiejętności jest dość duże, ale większość przedstawicieli tej rasy woli żyć wśród swoich w wygodnych norkach pod zalesionymi wzgórzami rojącymi się od zwierząt.

Krasnoludy

Krasnoludy słyną z umiejętności wojskowych, fizycznej wytrwałości oraz odporności na magiczne wpływy, a także ze znajomości tajemnic ziemi, pracy rąk i zdolności picia dużych ilości ciemnego piwa. Wykute w górach tajemnice królestwa tej rasy rozsławiły cudowne skarby, przeznaczone na handel, lub wręczone w podarunku.

Niziołki

Niziołki to bystrzy i zdolni oportuniści. Zarówno samotnie przedstawiciele tej rasy, jak i ich całe klany znajdują dla siebie miejsce tam, gdzie nikt inny by ich nie przeżył. Często zostają wędrowcami, którzy wszędzie są obcy, przez co miejscowi traktują ich podejrzliwie i z rezerwą. Zależnie od klanu z jakiego się wywodzą, mogą być solidnymi, ciężko pracującymi obywatelami (choć silnie związanymi ze swym klanem), lub tez złodziejami, którzy tylko czekają na okazje do kradzieży i znikają w mroku nocy. Bez względu na przynależność klanową są jednak sprytni i pomysłowi, a ponad to wiedza jak uniknąć niebezpieczeństw grożącym ich życiu.

Półorkowie

Na odległych, dzikich pograniczach, plemiona ludzi i orkowi barbarzyńcy, żyją w chwiejnej równowadze, czasem brutalnie ze sobą walcząc, a czasem pokojowo handlując. Półorkowie, którzy rodzą się na takich ziemiach, mogą żyć zarówno z ludźmi, jak i z orkami, lecz tak czy inaczej zachowują kontakt z obiema kulturami. Pewna ich liczba - z różnych powodów - opuszcza rodzinne strony i rusza w cywilizowane krainy uzbrojona w wykształcony w dziczy upór, odwagę i umiejętności bojowe.

Rasy specjalne (za pozwoleniem MG)

Planokrwiści


Planokrwiści to istoty w których żyłach płynie krew mieszkańców Planów, Wyższych, bądź Niższych. Do tej grupy należą zarówno dzieci Tanar'ri, Baatezu, zwane Diabelstwami, jak i istot niebiańskich, czyli Aasimarowie.

Rodowód diabelstw przyczynia się do częstego unikania ich przez szanowaną część społeczeństwa, co w końcu kieruje je do zejścia na złą stronę prawa. Często dorastają bez rodziny i bliskich związków, ponieważ tylko niewielka część z nich odczuwa potrzebę opiekowania się innymi członkami swojego rodzaju. Mimo tych cech, diabelstwa często posiadają silną osobowość i dążą do władzy, bogactwa i szacunku.

Aasimary są zazwyczaj uprzejmi, honorowi i dumni. Przeważnie żyją pośród ludzi i często zostają bohaterami i przywódcami ich wspólnot, gdyż stale walczą o sprawiedliwość i powodzenie ich śmiertelnych krewniaków.

Drowy

Drowy to złe elfy, o czarnej skórze i białych włosach, zamieszkujące Podmrok. Większa część ich społeczeństwa opiera się na fanatycznemu oddaniu bogini Lloth, przez co grupa rządząca są kapłanki tej kapryśnej bogini. W ich społeczeństwie mężczyźni staja niżej niż kobiety. Nawet najpotężniejszy mężczyzna jest niżej na drabinie społecznej od każdej kobiety.

Półsmoki

Czasem potężne i wiekowe smoki przybierają humanoidalna postać i współżyją z ludźmi bądź elfami. Z takiego związku może powstać półsmocze dziecko. Posiada wtedy ono cechy smocze i ludzkie (bądź eflie). Może mieć skrzydła, ogon, łuski. Lecz nie musi. Zdarzają się dzieci o pełnej humaoidalej formie. Takie istoty mają znaczne zdolności magiczne. Dodatkowo posiadają zdolności do przemiany w formę smoczą. Najpotężniejsze półsmoki mogą nawet przybrać formę smoka czystej krwi. Półsmoki są impulsywne, lubią dobra zabawę i towarzystwo. Lecz są również okrutni dla wrogów.

Wampiry

Wampiry to stworzenia nocy. Żywią się krwią innych istot. Dzięki swej przemianie są silniejsi i zwinniejsi od zwyczajnych istot. Posiadają również znaczne zdolności magiczne, jak i nieodparty urok osobisty. Lecz są również wrażliwi na promienie słoneczne. Wystawienie na nie giną w ognistej agonii. Jednak krążą plotki o potężnych amuletach zdolnych do ochrony przed słońcem.

Wilkołaki


Wilkołaki to istoty na których spoczywa klątwa likantropii. Gdy księżyc jest w pełni, zmieniają się oni w krwiożercze bestie. Są wtedy silniejszy, szybsi i zwinniejsi niż w normalnej formie. W obu formach są odporni na trucizny, lecz podatni na srebrną broń. Najpotężniejsze wilkołaki całkowicie panują nad swoimi przemianami, mogąc przybrać wilczą formę w dowolnym momencie. Potrafią również kontrolować się w ciele wilka.

_________
Część materiałów pochodzi z Podręcznika Gracza, część ze strony [link widoczny dla zalogowanych] a resztę napisałem sam.


Ostatnio zmieniony przez Dragosani dnia Śro 22:42, 29 Lip 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Athelas - Królewskie Ziele Strona Główna -> Twierdza Czarnego Serca Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Elveron phpBB theme/template by Ulf Frisk and Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin